فویل آلومینیوم روی گاز

فویل آلومنیوم روی گاز همیشه یکی از راه حل های بسیار موثر خانم های خانه دار برای جلوگیری از کثیف شدن اجاق گاز بوده و همچنین این امکان را به آنها می‌داده تا قسمت هایی از فر که تمیز کردن آنها مشکل است را به سادگی تمیز کنند و دیگر نگران لکه های این باشند که بر اثر حرارت، ماندگار می‌شوند و پاک کردن آنها دشوار می خواهد شد. سر رفتن غذا و باقی ماندن مواد غذایی مختلف بر روی اجاق گاز به مدت طولانی باعث می شود که در طولانی مدت به لکه هایی ماندگار و سخت بر بخورید که تمیز کردن آنها به سادگی انجام نخواهد شد. در ادامه این مطلب قصد داریم که جزئیاتی را در خصوص نصب فویل آلومینیوم روی گاز در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید این کار را با ظرافت بیشتری انجام دهید تا به شکل موثرتری از کثیف شدن گاز جلوگیری کنید.

نصب فویل روی گاز

نصب فویل روی گاز در صورتی که به شکل درست و اصولی انجام نشود می تواند باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی شود، به عنوان مثال تصور کنید که شما فویل آلومینیومی را به شکلی روی گاز نصب کرده اید که فضای خالی بین ورق آلومینیوم وجود دارد و باقی مانده و سرریز غذاها به زیر آن نفوذ کرده است. در چنین حالتی مدت ها طول می کشد تا فویل آلومینیوم را از روی گاز بردارید و زمانی که این کار را انجام دادید بالک های وحشتناکی مواجه می‌شوید که مدت طولانی روی گاز شما مانده اند و چنان سخت شدند که تمیز کردن آنها کار هر کسی نیست و از طرفی ممکن است به روکش گاز شما صدمه بزنند.

پوشش آلومینیومی گاز

آموزش فویل کشیدن روی گاز

آموزش فویل کشیدن روی گاز که در ادامه با شما در میان می گذاریم به شما کمک می کند تا از کثیف شدن سطح گاز خود جلوگیری کنید و همچنین در صورتی که مواد غذایی بر روی فویل ریخت بتوانید به سادگی آنها را پاک کنید و نگران نفوذ آن ها به سطح زیرین ورق آلومینیومی نباشید.

  • قدم اول برای انجام این کار این است که یک ورقه آلومینیومی با پهنا و طول مناسب خریداری کنید تا مجبور نشوید که برای پوشش دادن تمام قسمت های گاز، از قسمت‌های ورقه آلومینیومی اضافه استفاده کنید. در این مرحله باید به یاد داشته باشید که ورق آلومینیومی مورد نظر شما باید از چهار طرف گاز ۲۰ سانتی متر فاصله داشته باشد و از مصرف فویل آلومینیومی برای انجام این کار نترسید.
  • در قدم دوم فویل را طوری برش دهید که از هر ضلع سطح گاز، همان طور که گفتیم حدود ۲۰ سانتیمتر فاصله داشته باشد تا در صورتی که غذایی دچار سرریز شد، نتواند به زیرفویل نفوذ کند.
  • در مرحله سوم شما باید قسمت های مربوط به شعله گاز را بردارید و سطح فویل را دقیقاً به اندازه لوله‌ای که گاز را به مشعل ها می رساند برش دهید. نکته مهم در این مرحله این است که به یاد داشته باشید باید به گونه ای برش بخورد تا از سطح گاز بالاتر باشد و مانع رسیدن آب به سطح زیر گاز شود.
  • در مرحله آخر شما باید لبه های که از چهار طرف گاز اضاف آمده است را تا کنید و در درزهایی که سطح گاز را از قسمت فر جدا می کنند، قرارداد.

نحوه کشیدن فویل روی گاز

نحوه کشیدن فویل روی گاز باید به گونه ای باشد که حتی الامکان ورق آلومینیوم روی گاز صاف و بدون چروک باشد. زمانی که شما کشیدن فویل روی گاز را به شکل درست انجام دهید، می توانید کثیفی هایی که بر روی فول قرار گرفتند را به سادگی و با استفاده از یک اسفنج ساده پاک کنید. در ضمن این نکته بسیار مهم را به یاد داشته باشید که شما باید از ضربه خوردن فویل روی گاز جلوگیری کنید، چرا که این ورقه ها بسیار نازک می باشند و در صورتی که کوچکترین سوراخی بر روی آنها ایجاد شود ممکن است بدون آنکه شما بدانید مقدار زیادی از جرم و کثیفی به زیر فویل نفوذ کند.

کشیدن فویل روی گاز

اموزش کشیدن فویل روی گاز

اموزش کشیدن فویل روی گاز از آنجایی که یک کار عملی است، باید ابتدا آن را به صورت عملی ببینید تا بتوانید این کار را با دقت و ظرافت بیشتری انجام دهید. به همین منظور شما می توانید از آموزش های عملی که در قالب ویدیو در سایت‌هایی مانند یوتیوب و آپارات منتشر شده اند، استفاده کنید. همچنین یک نکته باقی مانده در خصوص کشیدن فویل روی گاز وجود دارد و آن هم این است که شما باید از فویل های دارای ضخامت بالا برای انجام این کار استفاده کنید تا بتوانید نتیجه خوبی بگیرید و همچنین سعی کنید که هر دو ماه یکبار نگاهی به زیر فویل آلومینیومی روی گاز بیندازید تا مطمئن شوید دچار مشکل نشده است.

نوشتن دیدگاه