جعبه آماده فست فود

جعبه های آماده فست فودی به خصوص برای غذاهای بیرون بر که گرم و سالم نگه داشتن آن ها مسئله ای حائز اهمیت است، از ضروری ترین وسایل به حساب می آیند. این جعبه ها در اکثر مواقع از جنس مقوا هستند.
ظاهر و مواد به کار رفته در این جعبه ها می تواند به جذب مشتری و بالا بردن کیفیت فست فود کمک بسیاری کند.
جعبه های آماده ای که در فست فودها مورد استفاده قرار می گیرند دارای تنوع بسیاری هستند. این محصولات شامل انواع جعبه سوخاری و اسنک، جعبه های مخصوص همبرگر و ساندویچ، انواع جعبه پیتزا و ... است. فست فود داران بدون هیچ محدودیتی قادر به تهیه جعبه مورد نظر خود با طرح، رنگ، سایز و ... دلخواه هستند.
جعبه آماده فست فود باید از جنسی تهیه شود که مورد تایید وزارت بهداشت باشد و هیچگونه ضرری برای سلامت افراد مصرف کننده نداشته باشد. جعبه های فست فود باید بتوانند حداقل یک ساعت غذا را گرم و سالم نگهداری کنند.

انواع جعبه آماده فست فود

همانطور که گفته شد جعبه های فست فود دارای تنوع بالایی هستند که با توجه به شکل، سایز، جنس، رنگ و ... به چندین دسته تقسیم می شوند. جنس این جعبه ها بسیار مهم است از این رو در ادامه به برسی برخی از معروف ترین جعبه های مقوایی می پردازیم.

  • مقوای دوبلکس:
    برخی از این جعبه های آماده از مقوای دوبلکس ساخته می شوند. این نوع جعبه ها سه لایه هستند که لایه اول آن ها از جنس کاغذ روزنامه، لایه میانی از مقوای بازیافتی و لایه سوم که بخش اصلی جعبه است و به سلیقه مشتری بستگی دارد با سه جنس کرافت، تحریر و گلاسه تهیه می شود. این مقوا باید کاملا بهداشتی و گواهینامه های مرتبط با آن روی لایه اول حک شده باشد. بخش میانی در این جعبه ها بسیار حائز اهمیت است و با کیفیت جعبه رابطه مستقیم دارد به گونه ای که هر چه ضخامت این بخش بیشتر باشد، کیفیت محصول نهایی نیز بیشتر می شود. یکدستی و مسطح بودن لایه سوم هم امکان چاپ باکیفیت روی جعبه را فراهم می کند.
  • مقوای ایندربرد:
    این مقوا از بهترین متریال تهیه می شود و هیچگونه مواد بازیافتی و زیان آوری در آن وجود ندارد. ایندربرد از تخمیر چوب خالص حاصل می شود که کیفیت بسیار بالایی دارد و از استحکام خوبی برخوردار است. این نوع مقوا از وزارت بهداشت تاییده دارد و به دلیل سالم بودن مورد توجه مصرف کنندگان قرار گرفته است. علاوه بر ویژگی های خاصی که در بالا ذکر شد، ایندربرد چاپ پذیری بالایی دارد از این رو به راحتی می توان طرح و برند خاص خود را روی جعبه چاپ کرد.
  • مقوای ای فلوت:
    مقوای ای فلوت بهداشتی برای تولید جعبه های آماده فست فود در سراسر دنیا مورد استفاده هستند. جنس اصلی این مقوا از کرافت است. این مقوا به دو روش مقوای سه لایه با چاپ روی کارتن (روش مستقیم) و یا مقوای دولایه با لایه لمینتی (روش غیر مستقیم) قابل استفاده است. از ویژگی های مهم این نوع مقوا می توان به استحکام بالا و عایق حرارت بودن آن اشاره کرد.
  • مقوای پشت طوسی:
    این نوع مقوا از پر مصرف ترین مواد در جعبه سازی فست فودها است. قیمت مناسب و چاپ پذیری خوب این جعبه دلیل محبوبیت آن است که در اکثر فست فودها، رستوران ها و ... از آن ها استفاده می شود.

انواع جعبه آماده فست فود

نکات مهم در انتخاب جعبه آماده فست فود

  • کیفیت و مرغوبیت مقوا
  • بهداشتی بودن متریال
  • چاپ پذیری مقوا
  • قابلیت برش و سرهم کردن آسان
  • مقاومت بالا در برابر رطوبت
  • و ...
نوشتن دیدگاه