جمعه , 31 فروردین 1403 - 11:08 بعد از ظهر

سود تولید ظروف یکبار مصرف گیاهی

با مشخص شدن برخی از مضراتی که لیوان های کاغذی برای سلامتی انسان و محیط زیست در بر داشتند، تولید و استفاده از ظروف یکبار مصرف با عنوان ظروف گیاهی روند رو به افزایشی داشته است. در حال حاضر تولید و فروش ظروف گیاهی یکبار مصرف یکی از موارد سرمایه گذاری اقتصادی محسوب می شود چرا که سرمایه اولیه ناشی ازاحداث و تولید این ظروف در مدت کوتاهی به تولید کننده باز خواهد گشت. گام اول برای تولید این محصولات برنامه ریزی در جهت درست است تا بهترین نتیجه به تولید کننده برسد. ظروف یکبار مصرف پلاستیکی که به صورت پلی اتیلن، پلی پروپلین و یا پی وی سی به مصرف می رسند، مشکلات زیادی را به محیط زیست و سلامت انسان تحمیل نموده اند. از این رو محصولات گرانول زیست تخریب پذیر که بر پایه متریال های گیاهی تولید می شوند، توانسته است توجه خیل عظیمی از مصرف کنندگان را به خود معطوف کند.

سود تولید ظروف یکبار مصرف گیاهی

نحوه تولید ظروف یکبار مصرف گیاهی

گرانول های گیاهی قطرات ریزی هستند که تا 5 میلیمتر قطر دارند، رنگ این گرانول ها شفاف و یا سفید است. ماهیت گرانول های شیمیایی و طبیعی در ساختار آن هاست اما به لحاظ ظاهری بسیار به گرانول های طبیعی شبیه هستند. درساخت گرانول های طبیعی از پلی پروپین یا پلی اتیلن با درصد بسیار کم استفاده می شود. در واقع پایه اصلی این گرانول ها را نشاسته ذرت و پلی اتیلن با چگالی بالا تشکیل می دهد. شما عزیزان می توانید برای تهیه و اطلاع از قیمت ظروف گیاهی یکبار مصرف به فروشگاه اینترنتی آرمانی مراجعه نمایید.

سود تولید ظروف یکبار مصرف گیاهی

برآورد سود تولید ظروف یکبار مصرف گیاهی

اولین موضوع در تولید ظروف یکبار مصرف گیاهی، برآورد سود و سرمایه لازم برای ایجاد این کسب و کار است. با توجه به این که جمعیت جهان بصورت روز افزون در حال افزایش است و استفاده از مواد یکبار مصرف به صورت پلاستیکی تا کنون مضراتی برای محیط زیست و سلامت انسان داشته است، دولت ها به منظور جلوگیری از این موارد و به منظور حفظ سلامت محیط زیست تمهیداتی را برای تولید بیشتر ظروف یکبار مصرف گیاهی اندیشیده اند.  با این اوصاف تقاضای بیشتر ظروف یکبار مصرف گیاهی باعث می شود تا تولید کنندگان بیشتری به تولید این محصولات روی آورند. در رابطه با سود آوری هر محصول از جمله ظروف یکبار مصرف گیاهی اولین المان برای برآورد سودآوری آن، بررسی بازار فروش است. در رابطه با ظروف یکبار مصرف گیاهی و تقاضای زیاد این محصول می توان پتانسل بسیار بالا برای تولید این محصول را مشاهده کرد. با تقاضای بالا برای ظروف یکبار مصرف، سود تولید این محصول با تخمین بسیار بالایی تضمین شده است.

 

سرمایه و درآمد تولید ظروف یکبار مصرف گیاهی

طبق آمار هر فرد به طور متوسط سالانه صد کیلوگرم از ظروف یکبار مصرف استفاده می شود. این حجم از استفاده با توجه به سبک بودن این محصولات بسیار قابل توجه است. با جایگزین شدن ظروف یکبار مصرف گیاهی به جای مواد شیمیایی و پلاستیکی می توان این میزان از نیاز را با راه اندازی کارگاه ها و کارخانه های متعدد پاسخ داد. از آن جایی که سرمایه لازم برای تولید ظروف یکبار مصرف گیاهی نسبت به احداث تولیدی دیگر محصولات بسیار پایین است و این سرمایه نیز پس از مدت کوتاهی جبران می شود، می توان اقتصادی بودن طرح تولید ظروف یکبار مصرف را اقتصادی دانست. خوشبختانه به دلیل پتانسل بالایی که در تولید مواد اولیه تولید ظروف یکبار مصرف گیاهی در کشور ما وجود دارد به راحتی می توان این ظروف را تولید کرد از این رو برای تولید این محصول هزینه واردات مواد اولیه وجود ندارد و اجناس نهایی با قیمت پایینی به مشتری می رسند. تامین نیروی کار، تجهیزات لازم و مواد اولیه برای تولید ظروف یکبار مصرف گیاهی برای تولید کننده بعد از مدت کوتاهی پس از فروش، جایگزین می شود. بعد از جبران سرمایه اولیه، آن چه از فروش به دست می آید، سود محسوب می شود. با برآورد سود ناشی از تولید ظروف یکبار مصرف گیاهی در کارگاه ها و کارخانه های متفاوت می توان این کسب و کار را یکی از پرسودترین کسب و کار های تولیدی محسوب کرد.

سود تولید ظروف یکبار مصرف گیاهی

طرح توجیهی اقتصادی تولید ظروف یکبار مصرف گیاهی

تولید ظروف یکبار مصرف در ایران به دلایل زیادی دارای توجیه اقتصادی است، برخی از این موارد به شرح زیر است:

قیمت تجهیزات و ماشین آلاتی که برای تولید ظروف یکبار مصرف کاغذی لازم است در ایران نسبت به کشور های دیگر ارزان تر و به صرفه تر است.
هزینه هایی که برای مصرف انرژی ناشی از عملکرد تجهیزات پرداخته می شود، مناسب است.
مواد اولیه و قابل استفاده در ظروف یکبار مصرف گیاهی در کشور ما وجود دارند و تولید می شوند و نیازی به واردات مواد اولیه نیست.
نیروی کار متخصص و اپراتور ها برای ایجاد کارگاه ها، دارای دستمزد بالایی نیستند.
برای شروع و راه اندازی یک کارگاه تولیدی به یک فضای بزرگ نیاز نیست و می توان این کار را از یک فضای 12 متری شروع کرد.
نیاز بالای جامعه به ظروف یکبار مصرف گیاهی باعث تقاضای بالای این محصول و تولید بشتر آن می شود.

مطلب پیشنهادی

قیمت دستگاه بلوک زنی کوچک

قیمت دستگاه بلوک زنی کوچک

برای راه اندازی کارگاه بلوک زنی، نیاز به خرید تجهیزات و دستگاه های مناسب خواهید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار تصویری

عوامل موثر برمقاومت و طول عمر کانکس‌های پیش ساخته
آموزش الفبا همراه با شعر و جدول
درد دور ناف و سرطان
معرفی میخکوبی و نقش آن در ساخت و ساز
طراحی ویلا در تبریز برای سال ۱۴۰۳