شیرینگ

شیرینگ یا شرینک (shrink) به معنی آب رفتن و یا کشیده شدن می باشد و زمانی که از این اصطلاح در صنایع بسته بندی استفاده می کنیم، منظورمان نوعی بسته بندی است که یک پوشش از جنس پلاستیک نازک و شفافی که نایلون شیرینگ نام دارد، دور تا دور محصول کشیده می شود و با حرارت باعث جمع شدن آن می گردند تا به خوبی عملیات بسته بندی محصول را انجام دهند.. این نوع بسته بندی علاوه بر این که باعث سهولت در حمل و نقل و جابجایی محصولات خواهد شد، به شما کمک می کند تا از محصولات خود در برابر عوامل خارجی مانند گرد و خاک و آب محافظت کنید. به دستگاه هایی که این کار را برای ما انجام می دهند، shrink wrap machine یا دستگاه شیرینگ پک می گویند. برای اطلاع از قیمت عمده فروشی پلاستیک نایلون می توانید به فروشگاه اینترنتی آرمانی مراجعه فرمایید. در ادامه این مطلب از سایت آرمانی قصد داریم که در خصوص این دستگاه ها بیشتر با هم صحبت کنیم، پس با ما همراه باشید.

دستگاه شیرینگ چیست

دستگاه شیرینگ چیست؟ به دستگاهی که عملیات شیرینگ پک را انجام می دهد گفته می شود که روند کار آن شامل مراحل مختلفی است که در ادامه با هم بررسی می کنیم:

  • در مرحله اول محصول مورد نظر روی نوار نقاله قرار می گیرد و به سمت کوره شیرینگ هدایت می شود.
  • سپس به اندازه مورد نیاز فیلم شیرینگ یا همان نایلون شیرینک دور محصول قرار میگیرد.
  • در کوره حرارت لازم برای جمع شدن به نایلون داده میشود تا جمع شود و به طور کامل اطراف محصول قرار بگیرد.
  • در پایان کوره فن های خنک کننده قرار دارند که لایه شیرینگ را خشک می کنند تا به شکل کامل و محکم اطراف محصول را بگیرد.

نکته‌ای که در پایان این قسمت باید به یاد داشته باشید این است که اپراتور دستگاه باید مقدار نایلون شرینک که به دور محصول پیچیده می شود و حرارت لازم برای جمع سازی نایلون را به درستی تنظیم کند تا عملیات بسته بندی به صورت مطلوب انجام شود.

نایلون شیرینگ چیست

نایلون شیرینگ چیست؟ نایلون شیرینگ یکی از انواع نایلون مخصوص بسته بندی می‌باشد که وقتی در معرض حرارت ۱۶۰ تا ۲۲۰ درجه سانتیگراد قرار می‌گیرد، تغییر حالت می دهد و خود را دور تا دور محصول جمع می کند. از آنجایی که از این نایلون ها برای بسته بندی محصولات مختلف استفاده می‌شود، آن ها را در ابعاد مختلف تولید می کند که این ابعاد بستگی به سفارش مشتری دارند. نایلون های شیرینگ به طور کلی در دست یک لایه و دو لایه تولید می‌شوند که نمونه های آرایه دارای کیفیت بیشتری هستند. عرض این نایلون ها معمولا بین ۱۰ تا ۱۲۰ است و در ضخامت های بین ۳۰ الی ۲۰۰ میکرون تولید می شوند.

رول های شیرینگ

رول شیرینگ

رول شیرینگ همان نایلون های مورد استفاده برای انجام دسته بندی می باشد، از جنس پلاستیک نازک است که از ورود عوامل خارجی به داخل بسته بندی جلوگیری می کند. طبیعی است که شرکت‌ها و تولیدی‌های مختلف این محصولات را به صورت عمده تهیه می‌کنند و همین باعث می شود که نگهداری آنها تبدیل به یکی از مسائل مهم برای هر شرکت بسته بندی باشد. در ادامه نحوه نگهداری رول شیرینگرا با شما در میان می گذاریم و نکاتی را در این خصوص بازگو می کنیم:

  • رول شیرینگ نباید در معرض حرارت بالا و یا شعله مستقیم و قرار بگیرد، چرا که در این صورت علاوه بر خراب شدن بسته بندی، فیلم های پلی اتیلن (رول شیرینگ) و بوبین های مقوایی مورد استفاده در دستگاه ها ذوب می شود.
  • برای جلوگیری از خراب شدن بوبین مقوایی که نایلون به دور آن پیچیده شده باید رول ها را در مکان خشک و به دور از رطوبت نگهداری کنید.
  • برای جلوگیری از تغییر شکل دادن رول ها از حالت دوکی باید آنها را به صورت ایستاده نگهداری کنید.
  • به یاد داشته باشید که قرار دادن رول در طولانی مدت روی دستگاه باعث تغییر شکل دادن بوبین میشود و باید از این کار خودداری کنید.

دستگاه شیرینگ دستی

دستگاه شیرینگ دستی معمولاً برای استفاده در منازل و صنایع کوچک کاربرد دارد. ساختار این نوع دستگاه‌ها مانند سشوارهای خانگی می باشد و برای استفاده از آنها دیگر نیازی به داشتن تونل شیرین نیست، در ضمن این دستگاه‌ها به صورت قابل حمل طراحی شده اند، می توانید هر کجا که خواستید از آنها استفاده کنید. اما نکته ای که باید به یاد داشته باشید این است که استفاده از آنها ممکن است در دفعات اول چالش انگیز باشد و نتوانید که به درستی از آن استفاده کنید. نمونه دیگری از دستگاه های شیرینگ که در صنایع کوچک مورد استفاده قرار می گیرند، دستگاه های نیمه اتوماتیک هستند که در آنها به جایی تونل شیرینگ، از یک کابینه کوچک استفاده می شود.

نایلون شیرینگ

نایلون شیرینگ زمانی که برای بسته بندی استفاده می شود و تمام مراحل مربوط به شیرینگ پک که برای شما توضیح دهیم، به طور کامل اجرا می شوند؛ باعث می شود که بتوانید چندین محصول را در کنار هم قرار داده تا حمل و نقل و نگهداری راحت‌تری داشته باشند (مانند بسته بندی های مربوط به بطری‌های آب). از طرفی پلاستیک به عنوان یک عایق مناسب برای رطوبت به شما کمک می کند تا بتوانید با استفاده از بسته‌بندی مناسب از نفوذ گرد و غبار، رطوبت و آب به محصول خود جلوگیری کنید. یکی دیگر از مزایای استفاده از نایلون شیرینگ به جای کارتن و مقوا این است که این نوع بسته بندی شفاف میباشد و ظاهر محصولات در این بسته بندی به صورت کامل مشخص است، این ویژگی به خریداران محصولات شما کمک می کند تا بتواند شکل و اندازه واقعی محصولات را در نگاه اول ببینند.

نایلون شیرینگ

سلفون شیرینگ پک

سلفون شیرینگ پک با نایلون شیرینگ تفاوت کمی دارد و آن این است که سلفن از نایلون شفاف تر و نازک تر است، همچنین دارایی بافت متفاوتی نسبت به نایلون می باشد. به همین دلیل نیز در صورتی که یک بسته بندی ظریف تر و ارزانتر نیاز دارید،استفاده از سلفون می تواند برای شما گزینه خوبی باشد. در پایان این موضوع مهم را باید در نظر داشته باشید که قیمت سلفون شرینگ یا نایلون شرینگ موارد و خصوصیات خاصی بستگی دارد که عبارتند از:

  • ابعاد نایلون مورد استفاده
  • ضخامت
  • شفافیت
  • برند تولید کننده

امیدواریم که با مطالعه این مطلب توانسته باشید اطلاعات و آگاهی مورد نیاز خود را به دست آورده باشید و بتوانید از آنها در بسته بندی محصولات خود استفاده کنید.

نوشتن دیدگاه