نحوه تولید ظروف یکبار مصرف گیاهی

در چند سال اخیر ورود ظروف گیاهی یکبار مصرف به جای ظروف پلاستیکی انقلاب مهمی در صنعت ظروف یکبار مصرف بوده است. به دلیل تفاوت هایی که در ساختار و کاربرد ظروف یکبار صرف گیاهی وجود دارد می توان آن ها را در بسیاری جهات نسبت به موارد مشابه اما پلاستیکی ارجح دانست. ظروف یکبار مصرف گیاهی از مواد کاملا طبیعی و گیاهی ساخته می شوند از این رو فاقد مضرات ومشکلات ظروف پلاستیکی می باشند. با استفاده از این ظروف علاوه بر اینکه می توان کمک شایانی به محیط زیست کرد می توان از سلامت مواد غذایی استفاده شده در آن ها نیز اطمینان پیدا کرد. ظروف یکبار مصرف گیاهی به دلیل اینکه جزیی از زیست تخریب پذیر محسوب می شوند به راحتی و در زمان کوتاهی به محیط بازگشت داده می شوند. هم چنین به دلیل اینکه این ظروف دارای خاصیت آبگریزی می باشند و در ترکیبات آن ها از روغن های طبیعی استفاده می شود واکنش ترکیبات این ظروف با مواد غذایی درون آن ها با احتمال بسیار پایینی صورت می گیرد.

نحوه ساخت ظروف یکبار مصرف گیاهی

برای ساخت این ظروف مواد اولیه ای که در دانه هایی همانند نشاسته و ذرت است، مورد استفاده قرار می گیرد. نشاسته یک پلی مر گیاهی است و از مونومرهایی به نام گلوکز ساخته می شود. ظروف یکبار مصرف گیاهی را می توان در چند مرحله به تولید رساند. در اولین مرحله از ساخت ظروف یکبار مصرف گیاهی باید به ساخت گرانول های گیاهی از مواد نشاسته دار همانند نشاسته و ذرت اقدام کرد. در مرحله بعد از تولید گرانول های گیاهی ورق هایی از این نوع گرانول ها تولید می شود. این عمل در صنعت با استفاده از دستگاه اکسترودر انجام می گیرد. در مرحله نهایی ظروف یکبار مصرف گیاهی مورد نظر با استفاده از قالب های مختلف از ورق های یکبار مصرف تولید می شوند.

نحوه ساخت ظروف یکبار مصرف گیاهی

سود تولید ظروف یکبار مصرف گیاهی

  • سود آوری این نوع از ظروف گیاهی را می توان از چند منظر توجیه پذیر دانست:
  • با توجه به اینکه این نوع از ظروف به عنوان زیست تخریب پذیر محسوب می شوند از نظر کمک به محیط زیست تحت حمایت می باشند.
  • به دلیل تایید وزارت بهداشت و داشتن استاندارهای لازم این نوع از ظروف، دولت ها تمایل خواهند داشت که از تولید این گونه از ظروف گیاهی حمایت کنند.
  • با توجه به سود آوری تجاری این نوع از محصولات افرادی با سرمایه های لازم می توانند به تولید این نوع از محصولات بپردازند چرا که ظروف یکبار مصرف گیاهی می توانند دارای سودآوری بسیار بالایی باشند.
  • به دلیل اهمیتی که ظروف گیاهی در سلامت افراد دارند، تقاضای بالایی برای خرید این نوع از ظروف خواهد شد و استقبال عمومی را در پی خواهند داشت . تقاضای بالا معلول عرضه بالا خواهد شد.

با توجه به مطالب بالا با داشتن سرمایه لازم و پیمودن مسیرهای قانونی و مجوز های لازم می توان صنعت تولید ظروف یکبار مصرف گیاهی به عنوان یک تجارت پر سود در نظر گرفت. برای تهیه و خرید عمده ظروف یکبار مصرف معمولی و گیاهی می توانید به فروشگاه اینترنتی آرمانی مراجعه فرمایید.

نوشتن دیدگاه