تولید دستکش یکبار مصرف در خانه

برخی مواقع به دلایلی لازم است که خودتان در خانه به ساخت دستکش یکبار مصرف اقدام کنید. این روش ها برای مواقعی که دسترسی به دستکش یکبار مصرف وجود ندارد، مورد استفاده می باشند. با استفاده از دستکش های یکبار مصرف در خانه می توان دستکش های یکبار مصرف کاربردی با کمترین هزینه ساخت. در این مقاله به بررسی چند روش برای ساخت دستکش یکبار مصرف خواهیم پرداخت.

طرز تهیه دستکش یکبار مصرف

برای ساخت دستکش یکبار مصرف می توان با استفاده از کیسه های نایلونی که در خانه مورد استفاده قرار می دهید استفاده کنید. در این روش می توان از یک دستگاه هویه به عنوان پنس یا منگنه استفاده کرد. در این روش باید طرح اولیه دست را بر روی یک مقوای ضخیم بکشید . سعی کنید این طرح را کمی بزرگتر از دستان خود روی کارتن بکشید. بعد از آن کارتن را روی کیسه پلاستیکی دو لایه ای که در منزل دارید قرار دهید و اندازه آن را روی نقشه ببرید. در نهایت می توان لبه های کار را با استفاده از دستگاه هویه به هم اتصال داد.

طرز تهیه دستکش یکبار مصرف

ساخت دستکش یکبار مصرف با استفاده از کیسه فریزر

کیسه های فریزری که در منازل و برای موارد مشخصی مورد استفاده قرار می گیرند با جنس بسیاری از دستکش های یک بار مصرف یکی می باشد. در مواقعی که به دستکش یکبار مصرف نیاز دارید و به ان دسترسی نیست می توانید با حداقل امکانات به ساخت دستکش یکبار مصرف با استفاده از کیسه فریزر اقدام کنید. وسایل مورد نیاز:

  • کیسه فریزر
  • کارتن یا مقوا
  • ماژیک یا قیچی
  • اتو

نحوه ساخت: پروسه ساخت به این صورت می باشد که ابتدا نقشه دست را روی یک مقوا می کشیم . دست خود را روی مقوا قرار دهید و با ماژیک دور تا دور آن را خط بکشید تا نقشه دست شما روی مقوا نمایان شود. پس از آن به وسیله قیچی، نقشه به وجود آمده طرح دست را برش دهید. در مرحله بعد کیسه فریزر را به صورت دو لا قرار داده و طرح و نقشه مقوا را روی آن قرار دهید و کمی بزرگتر آن را برش دهید. در این صورت شما دو تکه از نقشه دست پلاستیکی دارید. مرحله آخر مرحله چسباندن این دو تکه به هم خواهد بود. این مرحله با استفاده از اتو قابل انجام است. یکی از لایه های پلاستیکی را زیر قرار دهید، طرح مقوایی را روی آن و لایه بعدی پلاستیکی را روی طرح مقوایی قرار دهید. در این صورت اندکی از لبه های پلاستیکی روی هم منطبق خواهد شد. اتو را با حرارت بسیار کمی گرم کنید و به ارامی روی لبه ها بکشید. دقت کنید اگر حرارت زیاد باشد باعث سوزاندن پلاستیک و دستکش خواهد شد. با حرارت بسیار کم به آرامی روی لبه ها را به هم پرس کنید . تا به هم بچسبند. بعد از چسبیدن دو لایه چند دقیقه اجازه دهید تا حرارت لایه ها سرد شود سپس کارتن و مقوا را از درون خارج کنید. اکنون دستکش یکبار مصرف شما آماده استفاده است و می توانید با استفاده از آن کار های خود را انجام دهید.

نوشتن دیدگاه