معرفی وسایل آتش بازی

سابقه طولانی مدت آتش بازی در جوامع مختلف سبب تولید ابزارها و روش های متعددی برای این کار شده است. از ابزارهای رایج که در سرتاسر جهان از آن ها استفاده می شود می توان به ترقه، مشعل مدادی، فشفشه، کوزه آتش فشان، آفتاب مهتاب، قلم هفت رنگ، کوزه جنی و ... اشاره کرد.

لوازم آتش بازی

لوازم آتش بازی جزء محصولاتی می باشند که به صورت دستی و کارگاهی نیز تولید می شوند و در بازار موجود هستند، اینگونه لوازم به دلیل رعایت نکردن موارد ایمنی بسیار خطرناک هستند و استفاده از آن ها جایز نمی باشد، بنابراین بهتر است لوازم آتش بازی که از برندهای معتبر هستند را تهیه کنید. این لوازم در داخل و خارج کشور به ویژه کشور چین تولید می شوند. لوازم آتش بازی به دو دسته هوایی و زمینی تقسیم می شوند. برای تهیه لوازم آتش بازی می توانید از طریق لینک خرید وسایل آتش بازی در سایت آرمانی اقدام کنید.

انواع وسایل آتش بازی هوایی

تمام وسایلی که در آسمان ایجاد نور، روشنایی و صدا می کنند را آتش بازی هوایی می گویند که شامل کهکشان، منور، چلچله، لانچر، پروانه و ... می باشد.

  • کهکشان: از لوازم آتش بازی و نورافشانی است که بسته به نوع آن در آسمان شکل های زیبا و آتشین را نمایان می کند، کهکشان ها انواع گوناگونی دارند که تفاوت آن ها در تعداد شوتشان به آسمان می باشد.
  • منور: منور صدای بسیار ضعیفی دارد و تفاوت آنها در تعداد تیرهایی است که شلیک می کند، این وسیله بلند و باریک می باشد و به صورت دستی کار می کند که هر شلیک حدود 20-25 متر به بالا پرتاب می شود.
  • چلچله: این وسیله نسبت به کهکشان صدای کمتری دارد و پس از شلیک یک خط نوری همراه با صدای سوت ایجاد می کند، انفجار چلچله در آسمان نسبت به کهکشان کوچک تر است.
  • لانچر: دارای یک استوانه و تعدادی توپ می باشد که توپ ها داخل استوانه قرار می گیرند و پس از روشن شدن به آسمان شلیک می شوند.

هر کدام از وسایل آتش بازی دارای نکات ایمنی هستند که هنگام استفاده باید به آن ها دقت کنید.

انواع وسایل آتش بازی هوایی

انواع وسایل آتش بازی زمینی

این لوازم روی زمین یا در دست مورد استفاده قرار می گیرند، آتش بازی زمینی شامل آبشارهای سرد و گرم، دودهای رنگی، فشفشه، انواع ترقه، فرفره و ... می باشد.

  • آبشار: همانطور که از نام این لوازم مشخص است، پس از روشن شدن نمایی فواره مانند می گیرند، هنگام انتخاب آبشارها باید به چند نکته مانند ارتفاع نور، مدت زمان تقریبی سوخت، گرم یا سرد بودن آبشار و آتش آبشار توجه کنید. به طور کلی آبشارها به سه نوع گرم، سرد و دستی تقسیم می شوند.
  • ترقه: یکی از وسایل آتش بازی می باشد که با پرتاب و برخورد به یک سطح سخت و یا آتش زدن فتیله آن منفجر شده و ایجاد صدایی مهیب می کند. چینی ها ابداع کننده ترقه می باشند و از اولین کشورهایی هستند که گوگرد و شوره را شناختند و با ترکیب این دو وسایل آتش بازی گوناگونی را تهیه کردند.
  • فشفشه: یکی از وسایل محبوب در آتش بازی که در مراسمات و جشن ها به خصوص چهارشنبه سوری مورد استفاده قرار می گیرد، این وسیله با سوختن خود و پرتاب جرقه، تولید صدای فش فش مانند و ایجاد نوری زیبا توانسته یکی از وسایل مورد علاقه اکثر افراد در آتش بازی ها باشد.
  • کوزه آتش فشان: این وسیله از کوزه ی کوچکی با ارتفاع 20-30 سانتی متر درست شده است که درون آن با مواد محترقه پر شده و هنگام روشن شدن نور شدیدی شبیه به فشفشه برای چندین ثانیه از آن خارج می شود. 
  • برای تهیه انواع وسایل آتش بازی زیبا برای جشن ها و مراسم تولد و مهمانی با مراجعه به سایت آرمانی می توانید پس از بررسی انواع وسایل آتش بازی، محصول مورد نظر خود را انتخاب و نسبت به خرید آن اقدام نمایید.

نوشتن دیدگاه