مضرات دستمال توالت

شاید یکی از دلایلی که باعث شود برخی از مشکلات در ناحیه تناسلی بخصوص برای خانم ها پیش آید، استفاده از دستمال های توالت باشد. اینکه هر نوع مشکلی مانند تورم و یا عفونت به استفاده از دستمال توالت نسبت داده شود، نمی تواند کاملا درست باشد اما تاثیرات استفاده از دستمال توالت در بروز برخی از این بیماری ها قابل توجه است. دلایل این بیماری ها و ایجاد حساسیت، سوزش، خارش و عفونت در ناحیه تناسلی به دلیل مواد و ترکیباتی است که در ساختار این نوع از دستمال های کاغذی وجود دارد. برای خرید اینترنتی دستمال توالت می توانید به فروشگاه اینترنتی آرمانی مراجعه نمایید.

مواد مضر در دستمال توالت

در دستمال های توالت از موادی استفاده می شود که دارای هزاران نوع ماده خطرناک، مضر و شیمیایی می باشند. یکی از مواردی که در دستمال های کاغذی وجود دارد و بسیار خطرناک هم به نظر می رسد، کلر می باشد . این ماده سمی می تواند از طریق پوست جذب و به خون وارد شود. اگر از دستمال توالت های بی کیفیت و درجه چندم استفاده شود، مواد مضر موجود در آن ها بسیار بیشتر می باشد زیرا اغلب این نوع از دستمال های توالت به صورت بازیافتی ساخته می شوند و حاصل بازیافت شانه های تخم مرغ، کاغذ های بازیافتی، بطری های پلاستیکی و ... می باشند. استفاده از این نوع دستمال های توالت و خشک کردن نواحی تناسلی با آن ها ممکن است سبب بروز انواع بیماری ها شود. اگر در حین خشک کردن تکه ای از دستمال به بدن بچسبد بعد از مدت کوتاهی این تکه دستمال می تواند سبب عفونت های پوستی، سوزش و خارش شود. دستمال های بازیافتی چون حاصل کاغذ های باطله، کارتن، شانه تخم مرغ و ... می باشد بعد از تخمیر کردن به فرآیند سفید کردن نیاز دارند. برای سفید کردن از مواد شیمیای استفاده می شود که ممکن است دارای مضراتی هم چون سرطان، کاهش قدرت باروری، نقص در سیستم ایمنی، عفونت های قارچی، بر هم خوردن نظم هورمون ها و ... باشد.

مواد مضر در دستمال توالت

مضرات استفاده از دستمال توالت معطر

دستمال توالت معطر علاوه بر موارد ذکر شده دارای مواردی است که به دلیل داشتن رایحه تحریک پذیری پوست و حساسیت را بسیار بالا خواهند برد. از جمله عوارض انواع دستمال یکبار مصرف توالت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سرطان گردنه رحم: دستمال های توالت نامرغوب و درجه چند ممکن است باعث سرطان دهنه رحم شود.
  • عفونت قارچی: عفونت های قارچی در میان زنانی که از دستمال های توالت بی کیفیت استفاده می کنند تا چند برابر شایع تر است.
  • واکنش های حساسیتی: شاید بتوان بیشترین مشکلی را که دستمال های توالت باعث آن می شود را واکنش های حساسیتی نامید. این مشکل با استفاده از دستمال توالت در نواحی تناسلی با سوزش، خارش و التهاب خود را نشان خواهد داد. واکنش های پوستی به دلیل برخی مواد شیمایی مانند الکل، فسفات، پروکسیدها و ویژگی های آنتی باکتریال آن ها اتفاق می افتد.
  • عفونت ادراری: در اثر استفاده از دستمال توالت ممکن است باکتری های مقعد به سمت ناحیه تناسلی کشیده شوند که این موضوع باعث ایجاد عفونت ادرای می شود. 
  • تورم در ناحیه تناسلی: استفاده از دستمال های توالت بی کیفیت ممکن است باعث تورم در ناحیه تناسلی شود .این عامل می تواند به سبب التهاب نیز باشد.
نوشتن دیدگاه