به جای دستمال توالت از چی استفاده کنیم

استفاده از دستمال توالت در مواردی ممکن است بسیار خطرناک باشد و مضراتی را به دنبال داشته باشد. خشک کردن دست ها با استفاده از دستمال توالت تا درصد بسیار بالایی مشکلات خاصی را نخواهد داشت. برای اطلاع از لیست قیمت دستمال توالت می توانید 

عوارض استفاده از دستمال توالت

استفاده از دستمال توالت برای اشخاصی که دارای پوستی بسیار حساس هستند به دلیل دارا بودن موادی مانند الکل و فسفات در ترکیبات خود، ممکن است مشکلاتی را به وجو آورد. استفاده از دستمال توالت به خصوص در میان خانم ها برای خشک کردن ناحیه تناسلی به کرات مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده مداوم و نامناسب از دستمال های توالت برای استفاده در ناحیه تناسلی ممکن است باعث عوارض و مشکلاتی شود. حساسیت و خارش های پوستی در ناحیه تناسلی شایع ترین اتفاقی است که ممکن است برای خانم هایی که از دستمال های توالت استفاده می کنند، اتفاق بیفتد. وجود التهاب در ناحیه تناسلی می تواند با درد، سوزش، تورم، قرمزی و خارش همراه باشد. به دلیل حساسیتی که در ناحیه تناسلی وجود دارد اگر از دستمال های توالت بی کیفیت و بازیافتی استفاده شود می تواند به دلیل در بر داشتن مواد شیمیایی بسیار مضر بیماری های خطرناک تری مانند عفونت های باکتریایی و قارچی و حتی سرطان دهانه رحم را سبب شوند. به دلیل استفاده بسیار زیاد از این نوع دستمال ها و مضراتی و تبعاتی که برای آن ها شمرده شد سعی بر آن شده است تا استفاده از دستمال های توالت به حداکثر کاهش یاید. از آن جایی که خشک کردن ناحیه تناسلی از اهمیت بالایی برخوردار است از این رو جایگزین کردن مواردی برای استفاده از دستمال های توالت فکر جدیدی نیست.

عوارض استفاده از دستمال توالت

جایگزین های دستمال توالت

  • به جای استفاده از دستمال یکبار مصرف توالت به منظور خشک نمودن ناحیه تناسلی می توان از دستمال های تمیز و نخی با رنگ روشن استفاده کرد. در این مورد بعد از هربار خشک نمودن ناحیه تناسلی با استفاده از دستمال نخی و پاکیزه آن را با آب و صابون بشویید و در معرض نور خورشید قرار دهید. این کار باعث از بین رفتن باکتری های مانده بر روی دستمال خواهد شد. بافت دستمال های نخی به دلیل محکم بودن به راحتی از هم باز نمی شود و پس از هر بار شست و شوی مناسب آلودگی های آن از بین رفت.
  • استفاده از برخی از دستمال های توالت که با تکنولوژی ساخت جدیدتری تولید می شوند و به نام دستمال توالت گیاهی موسوم اند می توانند مضرات بسیار کمتری را نسبت به انواع دیگر دستمال های توالت داشته باشند. دستمال توالت های گیاهی به دلیل بافت بسیار طبیعی که دارند در ساختار آن ها از مواد شیمیایی و مضری استفاده نشده است از این رو دارای کمترین مضرات برای استفاده خواهند بود.
  • به جای استفاده از انواع دستمال توالت می توان از انواع حوله ها و دستمال های کاغذی که با الیاف طبیعی ساخته می شوند، استفاده نمود. این نوع از دستمال ها به صورت یکبار و چند بار مصرف در بازار وجود دارند از این رو می توان نسبت به تهیه این نوع از حوله های لطیف و دستمال های کاغذی اقدام نمود.
نوشتن دیدگاه