با نحوه بازیافت ظروف یکبار مصرف آَشنایی ندارید؟ می خواهید با فرآیند و مراحل بازیافت این ظروف آشنا شوید؟ حتما نگاهی به این مقاله بیندازید. در سال های اخیر ظروف آلومینیومی به دلیل جذابیت و بی ضرر بودن طرفداران زیادی پیدا کرده اند. یکی از مزایای تهیه این ظروف و استفاده از آن ها قابلیت بازیافت و استفاده مجدد از این محصولات است. در این مقاله به بررسی روش بازیافت ظروف یکبار مصرف آلومینیومی می پردازیم. در آخر نیز در صورت تمایل می توانید از طریق همین صفحه به خرید این ظروف اقدام کنید. با آرمانی 724 همراه باشید. قیمت ظرف یکبار مصرف در فروشگاه آرمانی مقرون به صرفه و اقتصادی است. شما عزیزان می توانید برای خرید و فروش عمده ظروف یکبار مصرف و همچنین ظروف یکبار مصرف مجلسی به سایت آرمانی 724 مراجعه کنید. 

فرآیند بازیافت ظروف آلومینیوم

ظروف یکبارمصرف را می توان بازیافت کرد. این فرآیند مراحل مشخصی دارد که باید به ترتیب انجام شوند. ظروف پس از بازیافت مجددا وارد بازار می شوند و استفاده می شوند. بازیافت ظروف یکبار مصرف آلومینیومی شامل پنج مرحله اصلی است. در این بخش این مراحل را معرفی کرده و به توضیح آن ها می پردازیم:
مرحله اول: جمع آوری
اولین قدم برای بازیافت، جمع کردن ظروف آلومینیومی است. در این مرحله ظروف مختلف آلومینیومی را از سایر دورریختنی ها جدا می کنند. سپس آن ها را در محلی مناسب جمع آوری کرده تا بتوان راحت تر آن ها را در مرحله دوم مورداستفاده قرار داد. نوع ظرف مهم نیست. به عبارت دیگر هر نوع دورریختنی که از جنس آلومینیوم است، جداسازی می شود و در گوشه ای قرار می گیرد. ظروف مختلف آلومینیومی چون:

  • فویل های آلومینیومی
  • قوطی های آلومینیومی
  • ظروف یکبارمصرف آلومینیومی

مرحله دوم: مرتب کردن
این بخش تکمیل کننده فرآیند جداسازی است. بدون شک قرار گرفتن ظروف آلومینیومی در سطل زباله باعث چسبیدن ناخالصی های متفرقه به آن ها می شود. به عبارت دیگر ممکن است به سطح آلومینیوم یا حتی در درون ظرف، زباله ای چون پوست موز چسبیده باشد. در مرحله مرتب سازی این زباله ها از سطح و درون آلومینیوم برداشته می شود. با این کار ظروف آماده بازیافت خواهند شد.
مرحله سوم: بازیافت
بازیافت ظروف یکبار مصرف آلومینیومی اصلی ترین مرحله محسوب می شود. این کار توسط کارخانه های بازیافت انجام می گیرد. با استفاده از دستگاه ها و کوره های مخصوصی آلومینیوم ذوب می شود. پس از تکمیل ریخته گری آن را به شمش های آلومینیومی تبدیل می کنند. لازم به ذکر است که در شروع این مرحله آلومینیوم ها باید تمیز و عاری از هر گونه ناخالصی باشند. قبل از ذوب کردن معمولا آلومینیوم ها را به صورت ورقه های کوچکی خرد می کنند. این کار، عمل ذوب کردن را تسهیل کرده و سرعت می بخشد.
مرحله چهارم: ساخت ورقه
ورقه سازی از مراحل اصلی بازیافت آلومینیوم به حساب می آید. شمش های آلومینیومی که در مرحله قبل به دست آمده بودند تبدیل به ورقه می شوند. با انجام این کار آلومینیوم برای ساخت مجدد ظروف آماده می شود. ورقه های آماده شده آلومینیومی در اندازه های مختلف تولید می شوند.
مرحله پنجم: ساخت ظروف
ورقه های آلومینیومی در این مرحله، کاملا آماده هستند. کافی است آن ها را با استفاده از تجهیزات و دستگاه های مخصوص به شکل دلخواه درآورد. پس از آن ظروف مختلف آلومینیومی بازیافت شده روانه بازار می شوند و مورداستفاده قرار می گیرند.

بازیافت آلومینیوم دلیل جذابیت آلومینیوم

در قسمت قبل فرآیند بازیافت آلومینیوم به طور کامل توضیح داده شد. همان طور که مشاهده کردید این کار پیچیده نیست. گذشته از آن هزینه زیادی ندارد. ظروف آلومینیومی بازیافتی قیمت ارزان تری نسبت به محصولات آلومینیومی غیربازیافتی دارند. به همین علت مورداستقبال واقع شده اند.
آلومینیوم جذابیت ویژه ای دارد. این ورق شگفت انگیز علاوه بر ظاهری زیبا بسیار مستحکم است. بدون شک دوام ظروف آلومینیومی از ظروف یکبارمصرف کاغذی بیش تر خواهد بود. اگر می خواهید به طور خلاصه به دلایل جذابیت آلومینیوم پی ببرید، نگاهی به فهرست زیر بیندازید:

  • زیبایی غیرقابل وصف
  • طول عمر بالا
  • دوام و استحکام زیاد
  • مقاومت در برابر فشار و گرما
  • قابلیت بازیافت
  • قیمت ارزان و بسیار مناسب
  • کم وزن و سبک بودن

کلام آخر
ظروف آلومینیوم افراد زیادی را به خود جذب کرده اند. محبوبیت این ظروف باعث افزایش تقاضا و در نتیجه تولید گسترده آن ها شده است. به همین دلیل کارخانه های مخصوصی برای بازیافت ظروف یکبار مصرف آلومینیومی تاسیس شد. امروزه محبوبیت این ظروف بسیار زیاد شده است. افراد بسیاری به خرید این محصولات اقدام می کنند. محصولاتی که به راحتی قابل بازیافت هستند. در این مقاله به معرفی مراحل بازیافت پرداختیم. در صورتی که تمایل به خرید انواع ظرف یکبار مصرف غذا و ظروف یکبار مصرف دیگر را دارید، به سایر صفحات سایت نگاهی بیندازید.

 

نوشتن دیدگاه