ظروف یکبار مصرف چگونه تولید میشود

این روزها ظروف یک‌بار مصرف به یکی از مهم‌ ترین بخش‌ زندگی ما در مراسم ها تبدیل‌ شده‌ اند. این ظروف در مهمانی‌ های کوچک و بزرگ، جشن‌ ها و مراسم، غذاخوری‌ ها، بوفه‌ ها، رستوران‌ ها و ... کاربردهای فراوانی دارند و نحوه تولید آن‌ ها نیز روزبه‌ روز تغییر می‌ کند. حالا که این روزها زندگی ما به این ظروغ یکبار مصرف وابسته است، از همین رو بد نیست بدانید که این ظروف چگونه تولید می‌ شوند. روش‌ های بسیاری برای تولید ظروف یکبار مصرف وجود دارد، اما از بین این روش ها دو روش در میان سایرین صرفه اقتصادی بیشتری داشته و برای تولیدکنندگان و مصرف‌ کنندگان بهره‌ وری مناسبی دارند. این روزها انتخاب ظروف یکبار مصرف مشکی برای مراسم عزاداری، ختم، تولد و مهمانی با تم رنگی مشکی یکی از گزینه های پرطرفدار از طرف خریداران است، با خرید ظرف یکبار مصرف مشکی از آرمانی بابت قیمت و کیفیت محصولات آسوده خاطر باشید.
با این مطلب از سایت آرمانی همراه باشید، تا نسبت به روش های تولید ظروف یکبار مصرف و مواد اولیه آن بیشتر آگاه شوید. 

روش های تولید ظروف یکبار مصرف

 نیمه فرمینگ:

در روش نیمه فرمینگ تمام فرایند تولید ظرف یکبار مصرف در یک دستگاه انجام می‌ شود. ترتیب این فرایند بر اساس شکل‌ گیری مواد اولیه به شکل گرانول پتروشیمی در قسمتی از خط تولیدی است که اسکترودر نام دارد. این مواد در ابتدا ذوب ‌شده و سپس تبدیل به ورقه‌ هایی می‌شوند که انعطاف‌ پذیر هستند و به حالتی یکنواخت درآمده‌ اند. این ورق‌ ها پس از عبور از فرایند خنک‌ سازی به زیر قالب هدایت می‌ شوند تا فرایند ساخت تداوم پیدا کند.

ترموفرمینگ:

حالت دوم ساخت ظرف یکبار مصرف که جدیدتر هم هست؛ سیستم ترمو فرمینگ نام‌ دارد. این روش که به‌ تازگی وارد ایران شده، در کشورمان از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار شده است. این شیوه از ساخت ظرف یکبار مصرف برخلاف سیستم قبلی شامل دو دستگاه است که یکی از آن‌ ها وظیفه تبدیل گرانول پلاستیک به حالت ورقه‌ ای را بر عهده دارد و دیگری تولید رول همین مواد را انجام می‌ دهد. دستگاه دوم، پرس ترموفرمینگ نام دارد و ورق آماده تولید را با عبور از کوره حرارتی به درجه حرارت لازم برای فرم‌ گیری می‌ رساند. با ورود به قسمت پرسینگ و قرارگیری در زیرقالب؛ عملیات تولید ظروف تمام می شود.

مواد اولیه تولید ظروف یکبار مصرف

مواد اولیه تولید ظروف یکبار مصرف

مواد اولیه ظروف یکبار مصرف بسته به اینکه از چه نوعی باشند، متفاوت است. برای مثال ظرف یکبار مصرف گیاهی از مواد اولیه طبیعی مانند نشاسته، نیشکر، ذرت، کاه، ساقه های گندم، جو و … ساخته می شود. البته بصورت عمده در روش نیمه فرمینگ فقط از مواد پلی استایرن برای تولیدات خود استفاده می‌ کند؛ دستگاه نیمه فرمینگ حالت‌ های دیگر مواد را به‌ صورت ورودی نمی‌ پذیرد.
در روش ترموفرمینگ نیز، از مواد پروپلین PP به عنوان مواد اولیه استفاده می شود. از مزیت های این مواد نسبت به مواد پلی استایرن، سرطان زا نبودن آن به دلیل عدم وجود ماده استایرن در آن است.
شما می توانید برای تهیه ظرف یکبار مصرف از طریق سایت آرمانی اقدام کنید.

مراحل تولید ظروف یکبار مصرف

مراحل تولید ظروف یکبار مصرف با روش نیمه فرمینگ:

در این روش:
1. مواد اولیه به شکل گرانول پتروشیمی در قسمتی از خط تولید به نام اکسترودر ذوب و تبدیل به ورق گرم می شود؛
2. قبل از سرد شدن ورق، ورق گرم وارد قسمت پرس می شود؛
3. در زیر قالب عملیات تولید ظروف انجام می پذیرد.

مراحل تولید ظروف یکبار مصرف با روش ترموفرمینگ:

همانطور که گفتیم خط تولید این سیستم بر خلاف سیستم قبلی شامل دو دستگاه است که:
در دستگاه اول که به نام خط تولید ورق است، مواد اولیه گرانول به ورق تبدیل و به صورت رول تولید می شود؛ و در دستگاه دوم که به نام پرس ترموفرمینگ است، ورق آماده تولید شده با عبور از کوره حرارتی و رسیدن به درجه حرارت لازمه برای فرم گیری وارد قسمت پرس شده و در زیر قالب عملیات تولید ظروف انجام می شود.
شما می توانید از طریق سایت آرمانی برای خرید انواع ظرف یکبار مصرف، سفره یکبار مصرف و دیگر وسایل مورد نیاز هر منزل و فروشگاهی که یکبار مصرف هستند، اقدام کنید. ظروف یکبار مصرف طلقی را می توانید با بهترین کیفیت از سایت آرمانی 724 خریداری کنید.

نوشتن دیدگاه