نحوه تاسیس کارخانه ظروف یکبار مصرف

تولید ظروف یکبار مصرف یکی از کارهای نسبتاً پردرآمد است که افراد مختلفی می‌توانند آن را انجام دهند و با این کار به درآمد مناسبی دسترسی پیدا کنند. برای تاسیس کارخانه ظروف یکبار مصرف قدم های مختلفی باید برداشته شود و جواز های لازم برای تاسیس کارخانه و تولید ظروف حتماً باید اخذ شود. خرید مواد اولیه خرید دستگاه ها اجاره کردن یا خرید یک کارگاه و غیره از دیگر مواردی است که حتما باید برای تاسیس کارخانه ظروف یکبار مصرف انجام شود. در این مقاله قصد داریم شما را با صفر تا صد مراحل تاسیس یک کارخانه تولیدی ظروف یکبار مصرف آشنا کنیم به همین دلیل اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید، در این مقاله با آرمانی 724 همراه باشید. برای دسترسی به عمده فروشی ظروف یکبار مصرف در شیراز و سایر شهرها می توانید خرید خود را با اطمینان از سایت آرمانی 724 انجام دهید. 

مراحل احداث کارخانه تولید ظروف یکبارمصرف از صفر تا صد

برای احداث یک کارخانه تولید ظروف یکبار مصرف باید ۶ گام زیر برداشته شود:
کسب جواز از اداره صنایع و معادن
قدم اول برای احداث یک کارخانه تولید ظروف یکبار مصرف این است که در سطح استان و یا شهرستانی که قرار است کارخانه تولید ظروف یکبار مصرف احداث شود اقدام به کسب مجوز از اداره صنایع و معادن کنید. برای کسب جواز از اداره صنایع و معادن در ابتدا باید میزان تولید محصول را مشخص کنید و متراژ مورد نظرتان برای احداث کارخانه را به سازمان اعلام نمایید. فردی که برای کسب جواز از اداره صنایع و معادن اقدام می‌کند حتماً باید بالای ۱۸ سال سن داشته باشد و تابعیت ایرانی داشته باشد. اگر فردی که برای کسب جواز معرفی می شود مرد است، حتماً باید گواهی پایان خدمت داشته باشد و با مدارک مانند گواهی پایان خدمت، کپی شناسنامه و کپی کارت ملی به محل مورد نظر برای کسب جواز مراجعه کند.

مراحل احداث کارخانه تولید ظروف یکبارمصرف از صفر تا صد

خرید دستگاه
در این مرحله باید تعیین کنید که دقیقا چه نوع ظروف یکبار مصرف قرار است در کارخانه شما تولید شود. برای مثال دستگاه هایی که برای تولید ظروف یکبار مصرف پلاستیکی استفاده می شوند، با دستگاه های تولید ظروف یکبار مصرف آلومینیومی تفاوت های زیادی دارند به همین دلیل باید در هنگام خرید دستگاه باید نوع ظروف یکبار مصرفی که قرار است تولید شود و همچنین بودجه و هزینه ای که برای خرید دستگاه دارید در نظر گرفته شود.
تهیه سالن
در مرحله بعدی باید با در نظر گرفتن بودجه و هزینه تان یک سالن تهیه کنید. سالنی که در مراحل اولیه برای تولید ظروف یکبار مصرف استفاده می شود می تواند در حدود ۲۰۰ متر باشد و نیازی به متراژ بالاتر نیست. اگر کار شما گسترده تر است باید متراژ های بالاتر از ۲۰۰ متر خریداری کنید و یا اجاره کنید اما در مراحل اولیه متراژ ۲۰۰ متر کاملاً مناسب است.
نصب و راه اندازی ماشین آلات
این مورد تا حدود زیادی به کارخانه تولید کننده‌ای که دستگاه هایتان را از آن خریداری کرده‌اید بستگی دارد. برای نصب و راه اندازی ماشین آلات باید اپراتور مربوط به برند خریداری شده به شما مراجعه کند و نصب در محل را انجام دهد. در این مورد دقت به این نکته ضروری است که اگر خودتان به صورت شخصی اقدام به نصب و راه اندازی ماشین آلات کنید اگر ماشین آلات خرابی داشته باشد دیگر خرابی ها شامل ضمانت نامه و گارانتی نمی شود به همین دلیل حتماً باید از اپراتور مربوط به شرکت استفاده شود.

دریافت پروانه بهره برداری از اداره صنایع و معادن
دریافت پروانه بهره برداری از اداره صنایع و معادن

در این مرحله یک بازرس از اداره صنایع و معادن به شما مراجعه می کند و تمامی موارد را مورد بررسی قرار می دهد. برای مثال بازرس تمامی موارد مختلف مانند متراژ محل تولید ظروف یکبار مصرف تعداد دستگاه ها ظرفیت تولید و غیره را مورد بررسی قرار می‌دهد و با این بازرسی می‌توانید پروانه بهره برداری خود را از اداره صنایع و معادن دریافت کنید.
دریافت پروانه ساخت بهداشتی از سازمان غذا و دارو
از آنجایی که ظروف یکبار مصرف برای خوردن خوراکی ها و یا نوشیدن مورد استفاده قرار می‌گیرد دریافت پروانه ساخت بهداشتی از سازمان غذا و دارو کاملا لازم و ضروری است. در این مرحله سازمان غذا و دارو و مواد اولیه مورد استفاده در ظروف یکبار مصرف و کیفیت ساخت را مورد بررسی قرار می‌دهد و اگر تمامی این موارد درست بود پروانه ساخت بهداشتی را دریافت می‌کنید.

 

نوشتن دیدگاه