ظروف یکبار مصرف گیاهی چیست

استفاده از مواد پلاستیکی سال هاست که در زندگی بشر نقش پر رنگی به خود گرفته است. استفاده از انواع ظروف پلاستیکی زمانی دارای رونق شد که این وسایل به جای انواع دیگر ظروف به صورت عمده وارد بازار شدند. هم اکنون به صورت سالیانه میلیون تن از مواد پلاستیکی که بسیاری از این مواد را ظروف پلاستیکی تشکیل می دهند روانه بازار می شود. عیب بزرگ این محصولات این است که مواد پلاستیکی برای تجزیه شدن به میلیون سال زمان نیاز دارند و می توان آن ها را جز موارد تجزیه ناپذیر به حساب آورد. برای تهیه و خرید عمده ظروف یکبار مصرف گیاهی می توانید به فروشگاه اینترنتی آرمانی مراجعه فرمایید.

ظروف یکبار مصرف گیاهی چیست؟

لزوم استفاده از ظروف یکبار مصرف گیاهی

ظروف پلاستیکی اغلب دارای بافتی پلیمری می باشند. این نوع از پلیمر ها در برابر گرما و حرارت می توانند بافت خود را از دست دهند و وارد واکنش های شیمایی شوند. استفاده از ظروف پلاستیکی در نگهداری غذاهای داغ با آن ها واکنش می دهد به شدت برای سلامتی مضر خواهد بود. طی سالیان متمادی پژوهشگران و دانشمندان به دنبال مواردی برای جایگزین نمودن این نوع از ظروف پلاستیکی بودند تا هم سلامت مواد غذایی تامین شود و هم کمترین آسیب به محیط زیست برسد. امروزه ظروف یکبار مصرف گیاهی به عنوان یک جایگزین مناسب معرفی شده است و به تولید می رسد.

ظروف یکبار مصرف گیاهی از چه تشکیل می شوند

این نوع از ظروف را با شبیه سازی از نمونه های پلاستیکی می سازند. با این تفاوت که به جای پلیمرهای مضر پلاستیکی از پلی مرهای گیاهی و ضعیف شده مانند نشاسته و گندم استفاده خواهند کرد. این نوع از پلی مرها ضعیف می باشند اما می توان با افزودن اسیدهای چرب گیاهی به آن ها این نوع از پلی مرها را تقویت نمود. استاریک اسید از جمله اسید های چرب گیاهی است که به منظور تقویت پلی مرهای گیاهی در ساخت ظروف یکبار مصرف گیاهی مورد استفاده قرار می گیرد.
با تقویت این پلی مرها خاصیت اب گریز بودن در این ظروف بالا خواهد رفت و احتمال واکنش دادن ترکیبات آن با مواد غذایی که درون آن ریخته می شود به شدت پایین خواهد آمد. استفاده از موم، عسل و روغن های گیاهی در این نوع ظروف برای بالا بردن خاصیت آبگریزی آن ها مرسوم است.

ظروف یکبار مصرف گیاهی از چه تشکیل می شوند

مزایای ظروف یکبار مصرف گیاهی

این ظروف را می توان دوست محیط زیست به حساب آورد چرا که دوره تجزیه پذیری آن ها زمان بسیار کوتاهی می باشد. در نهایت بعد از شش ماه این ظروف در طبیعت تجزیه خواهند شد. در این ظروف از هیچ مواد مضر و شیمایی استفاده نخواهد شد و تمام ترکیبات آن ها از مواد گیاهی و طبیعی می باشد از این رو در صورت واکنش با مواد داغ هیچ ماده مضری از آن ها وارد مواد غذایی نمی شود و تهدیدی برای سلامت انسان نخواهند داشت. به هیچ عنوان در این ظروف از مواد و مشتقات نفتی و پلی مرهای شیمایی استفاده نخواهد شد. در خرید ظروف یکبار مصرف گیاهی باید دقت نمود که سطح این ظروف دارای ناهمواری نباشد و بسیار یکدست و صاف باشند . همچنین این ظروف دارای رنگ تیره نباشند.
در حال حاضر ظروف یکبار مصرف گیاهی دارای تاییدیه استاندارد از وزارت بهاشت می باشند و در بسیاری از رستوران ها و بیمارستان ها مورد استفاده قرار می گیرند.

مزایای ظروف یکبار مصرف گیاهی

چرا باید از ظروف یک بار مصرف گیاهی استفاده نمود؟

با قرار گرفتن کشور ما در زمره بیشترین مصرف کنندگان مواد پلاستیکی، یکی از برترین و بهترین تولیدات شایسته در چند سال اخیر ظروف یکبار مصرف گیاهی بوده است تا افراد با استفاده از آن ها به محیط زیست خود صدمه نزنند. از دلایل اصلی که باید ظروف یک بار مصرف گیاهی را جایگزین ظروف یکبار مصرف پلاستیکی کرد، سهولت بازیافت و همچنین ماندگاری پایین آن ها در محیط زیست است. شما با استفاده از این ظروف می توانید بدون هیچ گونه آسیبی به محیط زیست، راحتی کامل را داشته باشید. داخل بافت این ظروف از ذرت، گندم، سیب زمینی و مواد بسیار دیگری بهره برداری شده است. با وجود این که محصولات بر پایه مواد گیاهی تولید شده اند، اما مقاومت بالایی دارند و به راحتی می توان از آن ها در ماکروویو استفاده کرد. علاوه بر مقاومت بالا در برابر گرما، این محصولات را می توان در یخچال و فریزر قرار داد. مقاومت بسیار زیاد این محصولات سبب افزایش عمر و ماندگاری آن ها شده است. از آنجا که بیشتر زباله هایی که به محل دفن زباله و اقیانوس ختم می شوند، از بسته بندی پلاستیک مواد غذایی تشکیل شده اند که با استفاده از محصولات زیست تخریب پذیر می تواند این حجم از زباله را کاهش داد. این ظروف مضررات ظروف پلاستیکی را ندارند، چرا که در اثر داغ شدن پلاستیک مواد شیمیایی آزاد می شود و باعث ایجاد انواع مشکلات سلامتی چون عدم تعادل هورمونی، مشکلات متابولیک و ... می شود. ظروف گیاهی هیچ کدوم این معایب را ندارد و هیچ گونه خطری به سلامت انسان وارد نمی کند. برای تولید ظروف پلاستیکی انرژی زیادی مصرف می شود، در حالی که برای ظروف گیاهی این گونه نیست و ساخت این ظروف با همان کیفیت به حدود 65 درصد انرژی کمتری نیاز دارد. این ظروف به دلیل این که از کربن و مواد شیمیایی برای تولید آن ها استفاده نشده، به هنگام تجزیه شدن بر خلاف ظروف پلاستیکی سموم و مواد شیمیایی را منتشر نمی کند. در حقیقت این ظروف گیاهی حکم یک محصول ناجی و جایگزین عالی برای ظروف پلاستیکی است. شرکت آرمانی انواع ظروف یکبار مصرف گیاهی را برای شما فراهم آورده است. هر گونه ظروف یکبار مصرف گیاهی را که بخواهید می توانید با قیمت مناسب از فروشگاه آرمانی تهیه کنید.

نوشتن دیدگاه