استاندارد ظروف یکبار مصرف گیاهی

ظروف یکبار مصرف گیاهی را می توان یک جایگزین مناسب برای ظروف یکبار مصرف پلاستیکی دانست. امروزه تولید این نوع از ظروف به تدریج روند صعودی را طی می کند و افراد به دلیل مزیت هایی که این نوع از ظروف دارند مایل به استفاده از آن ها می باشند. در تولید محصولات صنعتی اعم از ظروف یکبار مصرف در نظر گرفتن استاندارهای لازم برای تولید و ارائه این محصولات ضروری به نظر می رسد. به دلیل نقش مثبتی که ظروف یکبار مصرف گیاهی در سلامت افراد و محیط زیست دارد علاوه بر اینکه در ساخت این نوع از محصولات باید به استانداردهای لازم توجه نمود بعد از ساخت و ارائه این محصولات نیز به لحاظ ترکیبات و ظاهر آن ها باید استانداردهای لازم را در نظر گرفت. برای اطلاع از قیمت نمایندگی ظروف گیاهی یکبار مصرف در بازار می توانید به فروشگاه اینترنتی آرمانی مراجعه فرمایید.

استاندارد ساخت گرانول های ظروف یکبار مصرف گیاهی

برای ساخت ظروف یکبار مصرف گیاهی مواد اولیه مورد استفاده گرانول های گیاهی می باشند. این گرانول ها از نشاسته طبیعی دانه هایی مانند ذرت و یا سیب زمینی به دست می آیند. به دلیل قوام نداشتن این نوع از پلی مر ها برای عمل آمدن و استحکام بیشتتر این ظروف باید از اسید های چرب گیاهی در آن ها استفاده کرد. اگر از روغن ها و اسید های چرب غیر گیاهی در این نوع از محصولات استفاده شود نمی توان آن ها را محصولات گیاهی دانست و فاقد استاندارد لازم یک گرانول گیاهی خواهد بود.

استاندارد ساخت گرانول های ظروف یکبار مصرف گیاهی

استاندارد ساخت ورق از گرانول گیاهی

گرانول گیاهی اشباع شده با استفاده از اسید چرب گیاهی را با استفاده از دستگاه های اتوماتیک به صورت کاملا یکدست به ورقه هایی با ضخامت مشخص تبدیل می کنند. در صورت استفاده از دستگاه های فرسوده و غیر اتومات یا نیروی انسانی ناکارآمد ورقه های گیاهی که نقش اساسی را در ساخت ظروف گیاهی خواهند داشت فاقد استاندارد لازم خواهد بود.

  • ظروف یکبار مصرف گیاهی داری سطحی کاملا یکنواخت می باشند و در آن ها نقاط تیره و روشن وجود نخواهد داشت. وجود این علائم نشان از استاندارد نبودن این ظروف خواهد بود.
  • از نظر وزن، ظروف یکبار مصرف گیاهی دارای وزنی سبک تر نسبت به نمونه های مشابه و پلاستیکی خود می باشند.
  • ظروف گیاهی یکبار مصرف به دلیل خاصت آبگریز بودن و مقاومت بالایی که در برابر حرارت خواهند داشت با مواد درون خود واکنش نخواهند داشت و سلامت مواد غذایی درون آن ها تضمین شده است.
  • ظرف یکبار مصرف گیاهی به هیچ وجه نباید بعد از ریختن مواد غذایی درون ان تغییر شکل دهد.
  • استفاده از ظروف یکبار مصرف گیاهی به نسبت نمونه های مشابه باید اقتصادی تر و بهینه باشد.

ظروف یکبار مصرف گیاهی با استانداردهای متفاوت و در سطح های مختلفی ساخته می شوند. هر کدام از این سطوح با استاندارد های لازم ساخته می شوند اما دارای تفاوت های جزیی نیز می باشند. این تفاوت ها به طور عمده مربوط به میزان زمان لازم این محصولات برای تجزیه خواهد بود . امروزه نوعی از این نوع ظروف گیاهی ساخته می شود که با توجه به استاندارد بالای ساخت می تواند در چند روز در محیطی همانند خاک باغچه تجزیه شوند.

نوشتن دیدگاه