رستوران ها چه ظرفی برای دوران کرونا می خرند

بیشتر از یک سال است که همه درگیر ویروس ناخوانده ای به نام کرونا شده ایم. این ویروس مشکلات بسیاری را به وجود آورده که یکی از آن ها لطمه زدن به اقتصاد و خدمات روزانه است. رستوران ها بیشترین آسیب را دیده اند و مجبور هستند که برای رفاه حال مشتری ها و جلوگیری کردن از انتشار بیشتر این ویروس، ظروف مناسبی را خریداری نمایند. ظرف لانچ باکس یکی از بهترین ظروف درب داری است که در دوران کرونا و... می توان از ان استفاده کرد.
رستوران ها مکان هایی برای گذراندن زمان و لذت بردن از غذا است که با شرایط فعلی و عدم اجازه فعالیت ارائه خدمات آن ها با مشکل جدی مواجه شده است، رستوران هایی که مسائل خود را با استانداردهای جهانی به روز می کنند توانسته اند بهتر از پس این مشکلات بر بیایند. بهترین راه حل برای گذراندن این شرایط و رفع مشکلات خدمات رسانی، سفارش بیرون بر است.
از مهم ترین نکات برای حفظ مسائل بهداشتی استفاده از ظروف مناسب است، از آن جایی که این ویروس فقط با ضد عفونی کردن از بین می رود باید از ظروفی استفاده شود که قابلیت ضد عفونی کردن را داشته باشند.
بهترین جنسی که برای ظروف یکبارمصرف بیرون بر رستوران ها در این شرایط کرونایی مورد استفاده قرار می گیرد، جنس پلی پروپیلن است. پیش از ورود این ویروس به کشور اکثر رستوران ها از ظروف یکبار مصرف آلومینیومی برای مصارف بیرون بر استفاده می کردند اما با این وضعیت ظروف پلی پروپیلنی که قابلیت استفاده در مایکروویو را دارند بیشتر مورد استفاده قرار گرفته اند.
این ظروف در اکثر کشورها به ظروف مایکروویوی معروف هستند که بیشتر رستوران ها برای حل مسئله کرونا و بسته بندی آسان تر از آن ها استفاده می کنند. شما می توانید انواع ظرف یکبار مصرف غذا را برای رستوران خود بخرید و در دوران کرونا استفاده کنید تا مشتریان با خیال راحت بتوانند به شما سفارش غذا بدهند.

ویژگی های ظروف پلی پروپیلن

پلمپ شوندگی
از مهم ترین ویژگی های این ظروف می توان به قابلیت پلمپ شوندگی آن اشاره کرد، با این کار مشتری با خیال راحت و بدون نگرانی از باز شدن غذا آن را تحویل می گیرد.

تحمل دمایی
این ظروف را می توان بدون هیچ نگرانی در مایکروویو قرار داد. در واقع ظروف پلی پروپیلن از مواد اولیه سازگار نسبت به دمای بالا تهیه می شوند که این ویژگی کمک بسیاری به مشتری می کند. مصرف کننده می تواند به آسانی ظرف غذا را در مایکروویو قرار دهد، این ظروف قابلیت تحمل دمای ۵- تا ۱۲۰ درجه سانتیگراد را دارند.

چند بار مصرف
از ویژگی های منحصر به فرد این نوع ظروف قابلیت چند بار مصرف بودن آن است. این عامل سبب می شود بعد از خرید غذا از رستوران چندین بار از ظرف استفاده کرد.

غیر قابل نفوذ
ظروف پلی پروپیلن از ظروف غیر قابل نفوذ هستند که می توانید حتی با وجود غذا آن ها را با آب و مواد شوینده به خوبی شست و شو کنید. این نکته در این شرایط کرونایی بسیار حائز اهمیت است.

ویژگی های ظروف پلی پروپیلن 

اطلاع رسانی رستوران ها در مورد ظروف خریداری شده

مهم ترین کاری که رستوران ها باید انجام دهند اطلاع رسانی در مورد ویژگی های این ظروف است زیرا گاهی مصرف کنندگان به دلیل عدم آگاهی واکنش های اشتباهی دارند اما با رعایت نکات مربوط به ظروف پلی پروپیلن مشکلات حل می شود. مشتری ها برای رعایت اصول بهداشتی در شرایط کرونایی باید آشنایی کاملی با اینگونه ظروف داشته باشند.

در دوران کرونا بهتر است از چه رستورانی غذا سفارش داد؟

مهم ترین دغدغه در دوران شیوع کرونا انتخاب رستوران مناسب برای سفارش غذا است. همانطور که می دانید علاوه بر کیفیت مواد اولیه رعایت نکات بهداشتی و نظافت از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در این دوران به دلیل فاصله گذاری های اجتماعی فعالیت اکثر رستوران ها به صورت بیرون بر است از این رو نکته دیگری که باید به آن توجه کرد ظرف غذا است. رستوران های با کیفیت که مشتری مداری و رفاه حال مشتری ها در درجه اول اهمیت برای آن هاست تمام تلاش خود را می کنند که غذای بیرون بر را با ظرفی مناسب به مشتری تحویل دهند، مشتری ترجیح می دهد ظرفی را تحویل بگیرد که قابلیت ضد عفونی کردن را داشته باشد تا به آسانی آن را بشوید سپس استفاده کند. طبق مواردی که در بالا ذکر شد بهترین ظروف برای این دوران ظروف پلی پروپیلن است.
علاوه بر ظروف باید به نکات دیگری از جمله ضد عفونی کردن مواد اولیه، فضای آشپزخانه، وسایل مورد استفاده، پیک های تحویل دهنده و ... رستوران توجه کرد.

در دوران کرونا بهتر است از چه رستورانی غذا سفارش داد؟ 

آیا ویروس کرونا از طریق ظروف بیرون بر به غذا منتقل می شوند؟

این ترس برای بیشتر افراد به وجود آمده که غذای بیرون دارای ویروس کرونا است و می تواند افراد را مبتلا کند. طبق گفته متخصصین این ویروس در حین تهیه غذا به دلیل حرارت دیدن از بین می رود و قابل انتقال نیست اما در بسته بندی غذا امکان انتقال وجود دارد از این رو با رعایت نکات بهداشتی می توان تا حد زیادی از این امر جلوگیری کرد، اگر ظرف غذا جنس مناسبی ندارد و قابل شست و شو نباشد باید زمان دریافت غذا ظرف آن را عوض کرده و سپس آن را گرم کرد، بعد از این جابجایی ظرف غذای بیرون را دور انداخته و دست های خود را به خوبی بشویید با این کار می توانید با خیالی آسوده از غذا لذت ببرید.

نوشتن دیدگاه