بهترین مارک ظروف یکبار مصرف

عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در توزیع نذری در ایام محرم باعث شده است تا نگرانی هایی بابت استفاده از ظروف یکبار مصرف به وجود بیاید. همان طور که می دانید مصرف ظروف یکبار مصرف در کشور ایران بسیار بالا است؛ به گونه ای که ایران جزو ۱۰ کشور نخست در مصرف ظروف یکبار مصرف در جهان می باشد. این مسئله اصلا خوشحال کننده نیست؛ زیرا مصرف ظروف یکبار مصرف می تواند مشکلاتی نظیر سرطان را به همراه داشته باشد. البته این مشکلات تنها مختص به ظروف یکبار مصرف شفاف با کیفیت پایین می باشد. بنابراین نمی‌توان سایر ظروف یکبار مصرف نظیر ظروف فوم دار و کاغذی را جزو موارد پر خطر دانست.

آشنایی با پر کاربردترین ظروف یکبار مصرف

در ظروف یکبار مصرف تنها سه مورد از آنها بیشترین کاربرد را بین مصرف‌کنندگان دارند. این ظروف عبارتند از ظروف کاغذی، ظروف گیاهی و ظروف فوم دار آلومینیومی که هر کدام مزایا و کاربرد مختص به خود را دارند.

  1. ظروف کاغذی: مواد تشکیل دهنده این ظروف کاغذ و مواد افزودنی طبیعی میباشند. این ظروف در طرح ها و رنگ های مختلفی تولید شده و از آن ها در بسیاری از جشن ها استفاده می شود. روکش موجود در آنها باعث شده است تا نفوذ مایعات در آن ها بسیار کم شده و گزینه مناسبی برای مصرف چای و سایر نوشیدنی ها باشند. 
  2. ظروف گیاهی یکبار مصرف: مواد تشکیل دهنده این ظروف از نشاسته، روغن، موم زنبور و گلوتن می باشد. این ظروف پس از گذشت ۶ ماه تجزیه شده و می‌توانند به عنوان کود شیمیایی برای رشد گیاهان استفاده شوند.
  3. ظروف یکبار مصرف فوم دار آلومینیومی: این ظرف‌ها در مدل های تک پرسی و دو پرسی تولید شده و در بسیاری از رستورانهای کشور به وفور یافت می شوند. آستانه تحمل آنها در برابر حرارت بسیار بالا بوده و همین امر امکان استفاده غذاهایی با حرارت بیش از ۷۰ درجه سانتیگراد را میسر می کند. این ظروف از لحاظ بهداشتی بودن پس از ظروف گیاهی در بالاترین رتبه قرار دارند. به طوری که وزارت بهداشت استفاده از آنها را برای پخش نذورات در ایام سوگواری مجاز کرده است.

آشنایی با پر کاربردترین ظروف یکبار مصرف

بهترین برندهای ظروف یکبار مصرف

بهترین مارک ظروف یکبار مصرف برندی است که ویژگی های بهداشتی و استانداردهای لازم برای تولید این ظروف را رعایت کند و در نهایت محصول تولید شده در بالاترین سطح استاندارد و سلامت برای مصرف کنندگان باشد. اگر نگاهی به بازار بیندازید ظروف یکبار مصرف آرمانی با سابقه ای درخشان در کنار سایر برندها اقدام به تولید، عرضه و فروش عمده ظروف یکبار مصرف با کیفیت بالا نموده است. این امر نشان از محبوبیت آنها در بین مصرف کنندگان دارد. برندهای دیگری نیز در بازار وجود دارند که باید در خصوص آنها به طور دقیق تحقیق نمود. ظروف یکبار مصرف در بسته بندی هایی با تعداد مختلف توزیع شده و امکان سفارش فله ای آنها نیز وجود دارد. معمولاً در هر بسته بندی ۵۰۰ عدد لیوان و ۲۵۰ عدد ظرف وجود دارد. شایان ذکر است که دسته بندی آنها باید تمامی اصول و استانداردهای روز را داشته باشد در غیر این صورت نباید خرید آنها را جز اولویت قرار داد. 

نوشتن دیدگاه