نحوه راه اندازی کارگاه تولید نایلون و نایلکس

نایلون و نایلکس بر پایه پلی اتیلن می باشند و مدت زمان بسیاری است که در همه صنایع از آن ها استفاده می شود. نایلون و نایلکس از جمله لوازم برای بسته بندی هستند که از پلیمرهای ترکیبی و پلی آمیدها ساخته می شوند. برای راه اندازی خط تولید نایلون و نایلکس به فضای 200 مترمربعی با ارتفاع 5 متری نیاز است، همچنین سیستم برقی سه فاز با توان 25 آمپری برای خط تولید لازم می باشد. برای اطلاع از قیمت نایلون می توانید به فروشگاه اینترنتی آرمانی مراجعه و پس از بازدید محصولات در این دسته، اقدام به خرید نمایید.

دستگاه های مورد نیاز برای راه اندازی کارگاه تولید نایلون و نایلکس

ابتدا باید بدانید برای راه اندازی یک کارگاه به چه دستگاه هایی نیاز دارید. دستگاه های مورد نیاز برای تولید نایلون و نایلکس شامل موارد زیر می باشند:

  • پمپ باد
  • میکسر (مخلوط کن)
  • دستگاه تولید
  • دستگاه چاپ
  • دستگاه دوخت
  • دستگاه پانچ
  • باسکول
  • دردوز

دستگاه های مورد نیاز برای راه اندازی کارگاه تولید نایلون و نایلکس

راه اندازی کارگاه تولید نایلون و نایلکس

برای شروع هر کار و حرفه ای نیازمند هزینه ای می باشید که برای خرید دستگاه ها و مواد اولیه باید بپردازید، با توجه به نوسانات موجود نمی توان قیمت دقیقی را ذکر کرد اما می توان به صورت حدودی آن را تخمین زد، دستگاه هایی که در بالا نام برده شد در ایران و خارج از کشور تولید می شوند که کیفیت های گوناگونی دارند. به خصوص دستگاه تولید که تعیین کننده کیفیت محصول هستند، بهتر است دستگاه هایی خریداری شوند که خرابی کمتری دارند.
دستگاه های چاپ در چند نوع فلکسو، هلیو و دستی موجود می باشند که دستگاه هلیو کیفیت بهتری دارد در نتیجه هزینه چاپ بیشتری را در بر می گیرد، هر کدام از این دستگاه ها در دو مدل آنلاین و آفلاین موجود هستند و طریقه کار آنلاین به این صورت می باشد که بلافاصله بعد از تولید محصول چاپ خورده و بعد روی رول جمع می شود و دستگاه آفلاین بعد از تولید فیلم، طاقه را روی دستگاه چاپ قرار می دهند و سپس عملیات چاپ انجام می شود، دستگاه های چاپ به صورت تک رنگ تا هشت رنگ موجود هستند که تعداد رنگ هایی که می خواهید چاپ کنید دستگاه انتخاب می کند.
در ایران دستگاه دوخت و برش نیز تولید می شود که کیفیت بسیار بالایی دارند و از برندهای معروفی هستند. البته باید دقت کنید که در صورت خرید دستگاه ایرانی باید دستگاه پانج را نیز تهیه کنید. اما دستگاه های دوخت خارجی دارای پانچ اتوماتیک هستند و دیگر نیاز به خرید دستگاه پانچ نیست.
از نکات مهم برای تولید نایلون و نایلکس کیفیت دستگاه تولید و سیلندر مارپیچ است در صورتی که دستگاه اینورتور بوده و مجهز به سیلندر ماردون باشد می تواند کیفیت محصول تولیدی را تضمین کند.
روند تولید نایلون و نایلکس به اینگونه می باشد که ماده گرانول وارد قیف اکسترودر شده و با حرارت تعیین شده ای شروع به ذوب شدن کرده و به سمت جلو حرکت می کند، مواد مذاب به سیلندر های حلقوی وارد و به صورت مایع از دستگاه خارج می شوند سپس با وزش بادی که از خرطوم ها تولید می شود خنک می شود. قطر و عرض نایلون و نایلکس به وزش بادی که خرطوم ها تولید می کنند بستگی دارد و با هم رابطه مستقیمی دارند. برای رول کردن نایلون ابتدا به سمت غلتک بالایی می رود و سپس به غلطت پایینی وارد می شود که برای این کار در دستگاه یک چشم الکترونیکی تعبیه شده تا به دستگاه فرمان دهد، نایلون ها و نایلکس ها در طرح ها و بسته بندی های گوناگونی موجود هستند که با توجه به آن ماشین دوخت متفاوتی دارند. دوخت نایلون به گونه ای می باشد که اگر پلاستیک فریزر معمولی باشد یک طرف آن دوخته می شود و اگر دسته دار بخواهید باید دسته ها را به پلاستیک دوخت کنید. خرید عمده نایلکس یکی از امکاناتی است که فروشگاه اینترنتی آرمانی در اختیار مصرف کنندگان قرار داده تا بتوانند انواع نایلکس را با قیمت مناسب خریداری نمایند.

نوشتن دیدگاه