مراحل تولید نایلون

همانطور که می دانید تمام افراد به طور کلی در طول روز حداقل یک بار با محصولات پلاستیکی مانند نایلون، سفره یکبار مصرف و ... سر و کار دارند به همین جهت لازم است که از مراحل تولید این محصولات اطلاعاتی داشته باشید. مواد اولیه ای که برای تولید نایلون به کار می رود همانند دیگر محصولات پلاستیکی از مواد اولیه پتروشیمی می باشند که در برخی موارد به جای استفاده از مواد اولیه نو پتروشیمی از مواد اولیه ضایعاتی استفاده می کنند که به نایلون درجه 2 معروف هستند. برای تهیه انواع نایلون، سفره یکبار مصرف، کیسه پلاستیکی دسته دار و ... می توانید از طریق سایت آرمانی اقدام نمایید.

مراحل مختلف تولید نایلون

برای تولید نایلون ابتدا مواد اولیه پتروشیمی را در داخل قیفی می ریزند، این قیف مواد را به سمت سیلندر و المنت ها می فرستد و سبب ذوب این مواد می شود پس از آن به وسیله دستگاه چرخش ماردون به سمت دای هدایت می شوند، دای مواد اولیه ذوب شده را به لایه های نازک نایلونی تبدیل و به سمت بالا می فرستد، در این فاصله نایلون سرد می شود و دیگر به هم نمی چسبند. مراحلی که در بالا قید شد مراحل کلی تولید نایلون می باشد اما باید بدانید که در دنیای پلاستیک وسعت بسیار بالا است و دستگاه ها و عوامل خارجی دیگری نیز در تولید نایلون دست دارند. یکی از مراحل تولید نایلون چاپ می باشد که به سه روش هیلو، فلکسو و دستی انجام می شود، انتخاب روش برای این مرحله با توجه به نیاز مشتری و جزییات تصویر صورت می گیرد.

مراحل مختلف تولید نایلون

نکاتی درباره مراحل تولید نایلون

به طور کلی گرانول پلی اتیلن که از مواد اولیه پتروشیمی می باشد از مواد اصلی تولید کننده نایلون است که در هر کارخانه با توجه به فرمول خاص خود با مواد دیگر ترکیب می شود و به ماشین اکسترودر فرستاده می شود، این ماشین مواد را با حرارت بالایی مابین 200-300 درجه سانتی گراد ذوب می کند و به سمت جلو می فرستد، این مواد مذاب پس از سیلندر به قالب حلقوی رفته و به صورت مایع از دستگاه خارج می شود و به وسیله وزش بادی که توسط خرطوم هایی که در اطراف دستگاه هستند تولید می شوند، سرد شده و به شکل لوله پلی اتیلن در می آیند. شدت بادی که به مواد خروجی می وزد با عرض نایلون رابطه مستقیمی دارد و با افزایش و کاهش باد عرض نایلون مشخص می شود.
همانطور که در مطلب بالا اشاره شد رول کردن توسط غلتک انجام می شود و مواد مذاب ابتدا به غلتک بالا رفته و از آن عبور می کنند. سپس به سمت غلتک پایینی می رود، در این غلتک ها چشم الکترونی تعبیه شده که به غلتک فرمان می دهد تا نایلون را به سمت پایین بکشد. در مرحله آخر نایلون به کوره های دوخت می رود، اگر نایلون از نوع دسته دار باشد در این قسمت دسته های نایلون به آن دوخته می شوند و یا اگر به منظور بسته بندی و خانگی باشند، یک طرف آن را دوخت می زنند، این مرحله توسط ماشین دوخت اتوماتیک انجام می شود و دسته های آن توسط دستگاه پانچ به آن متصل می شوند، این کار بسیار آسان است و پس از انجام این مرحله نایلون ها بسته بندی و روانه بازار می شوند. در خط تولید نایلون کیفیت دستگاه ها بسیار مهم می باشد و باید از دستگاه هایی استفاده شود که پخت قوی داشته باشند.

نوشتن دیدگاه